#LaboratoriaPrzyszłości

Laboratoria przyszłości – podsumowanie działań w miesiącu październiku.

   11 października nauczyciele naszej szkoły odbyli szkolenie z obsługi drukarki 3d. Mogliśmy zaobserwować w praktyce tworzenie projektu oraz obejrzeć gotowe wydruki. Zdobyliśmy wiedzę z zakresu modelowania na potrzeby druku 3d. Poznaliśmy proces skanowania oraz jego możliwości zastosowania. Zajęcia poprowadził szkoleniowiec Skriware.

   Następnie uczniowie klasy 1 w ramach przedmiotu edukacja informatyczna  rozpoczęli przygodę z drukiem 3d. Podczas zajęć poznali proces druku 3D na podstawie działania i funkcji drukarki 3D Skrinter. Omówione zostały też elementy jej budowy. Uczniowie poznali jedną
z technologii wytwarzania - druk 3D. Zaobserwowali, jak powstał druk 3D, na czym polegają poszczególne jego metody i jakie są jego zastosowania. Lekcja składała się z dwóch modułów: "Technologia druku 3D" i "Zastosowania druku 3D".

   Uczniowie starszych klasy podczas zajęć lekcyjnych jak i pozalekcyjnych samodzielnie konstruowali ciekawe projekty z klocków LEGO. Przy okazji usprawniając umiejętności logicznego myślenia oraz radzenia sobie z problemami. Doskonalili planowanie
i organizowanie swojej pracy.  Używali także klocków lego do zbudowania makiety Akademii Pana Kleksa. Przekładają wiedzę o lekturze na formę przestrzenną. Forma sprawdzenia znajomości lektury poprzez zabawę i zaangażowanie uczniów. Na kolejnej lekcji budowanie robota przebiegało na podstawie instrukcji w języku angielskim. Ulepszenie kompetencji związanych ze rozumieniem poleceń w języku obcym. Religia – temat „Stworzenie świata”. Jak dziś wyglądałoby stworzenie świata? Jak to jest coś tworzy?

Photon na lekcjach matematyki i w-fu.

Cztery działania na liczbach. Uczniowie w formie rywalizacji w grupach współzawodniczyli
w osiągnięciu jak najlepszych wyników. W każdej grupie została wyznaczona osoba do mierzenia odległości, układania programu i obliczania na tablicy. Każda grupa wybierała dwie liczby za pomocą robota Photon. Następnie osoba odpowiedzialna za obliczenia wykonywała obliczenie na tablicy. Oceniane było prawidłowe wykonanie zadania oraz szybkość jego wykonania.

Gry i zabawy ruchowe - doskonalimy zwinność w formie wyścigów rzędów. Uczniowie
w części głównej lekcji zostali podzieleni na dwie drużyny. Drużyna składała się z 3 uczniów + photon . Photon brał udział w rywalizacji jako zawodnik . Uczniowie za pomocą miary zmierzyli dystans następnie zaprogramowali trasę. Na sygnał rozpoczął się wyścig. Emocje były ogromne. Cel lekcji : doskonalenie zwinności oraz pokazanie uczniom jak można robota wykorzystać na lekcji w-f.

 

Koordynator

Magdalena Jurek