#LaboratoriaPrzyszłości

Laboratoria przyszłości – podsumowanie działań w listopadzie.

Klocki Lego :

Budowanie robota na podstawie instrukcji w języku angielskim. Zapoznanie z zestawem klocków oraz ulepszenie kompetencji związanych z rozumieniem poleceń w języku obcym.

Ćwiczenie na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych logicznego myślenia, poprzez układanie robota z lego.

Edukacja informatyczna - zapoznanie się z lekcją Klasyczna karuzela w aplikacji LEGO® Education SPIKE™. Omówienie z uczniami następujące słowa związane z lekcją: „projektować”, „ulepszać”, „prototyp”, „usprawniać” oraz „testować”. Stworzenie
i przetestestowanie programu, który będzie kręcił karuzelą.

Budowanie samochodu z klocków lego education spike. Wykonanie samochodu oraz zaprogramowanie jego toru jazdy. Zabawy konstrukcyjne na zajęciach świetlicowych.

Budowanie robota i pojazdu na podstawie instrukcji. Zapoznanie z przygodą Zosi i Daniela na podstawie opowiadania przepełnionego zdaniami wykrzyknikowymi, pytającymi
i oznajmującymi. Rozmowy z dziećmi n/t kultury werbalnego porozumiewania.

Roboty Photon

Poznajemy ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha i grzbietu. Podczas lekcji w-f .  W części I wykorzystano robota Photon . Robot był uczestnikiem zabawy orientacyjno-porządkowej "Rób to co ja" Jeden z uczniów sterował robotem, za robotem podążali uczniowie. Kiedy Photon się zatrzymał dzieci również . Wówczas uczniowie wykonywali zadanie ruchowe naśladując jednego z uczniów. Cel- pokazanie uczniom, że robot może być uczestnikiem zabaw.

Powtórzenie wiadomości - Figury na płaszczyźnie. Klasa została podzielona na trzy grupy. Każda z grup otrzymała do dyspozycji robota Photon. Programując robota na tabletach uczniowie prowadzili robota na wzór podawanych figur przez nauczyciela (kwadrat, prostokąt, równoległobok, romb, trójkąt).

Druk 3D

Edukacja informatyczna : Drukowanie  świątecznych i zimowych ozdób.

Koordynator

Magdalena Jurek